همسران خوب هر روز به هم علاقه مند تر می شوند

همسران خوب هر روز به هم علاقه مند تر می شوند ؟ اگر یک زندگی درست و اصولی بنا شده و تمامی رفتارهای زوجین درست انجام شود، نه تنها پس از گذر زمان عشق آنها به هم کم نشده و تبدیل به یک عادت نمی شود، بلکه هر روز نیز این عشق بیشتر از روز قبل خواهد شد. در واقع با قاطعیت می توان گفت همسران خوب هر روز به هم علاقه مند تر میشوند. برای این منظور موارد بسیاری باید توسط طرفین رعایت شود که در این مطلب به چند مورد به اختصار اشاره می نماییم.

این یک موضوع بدیهی است که دو نفر در  دو خانواده متفاوت تربیت یافته اند. در واقع زن و شوهر در دو دنیای کاملا متفاوت شکل گرفته ‌اند و هنگامی که کنار هم قرار می ‌گیرند از بسیاری جنبه‌ ها با هم متفاوتند.

به همین دلیل اوایل دوران زندگی مشترک بسیار پیش می‌ آید آن دو با هم مشکلاتی دارند و بین آنها جر و بحث ‌هایی منتقدانه شکل می ‌گیرد که گاهی بسیار گران تمام می ‌شود. انتقاد کردن باید با لحنی مناسب انجام شود تا نتیجه ‌ای سازنده در پی داشته باشد.

همسران خوب هر روز به هم علاقه مند تر می شوند

مبادا به بهانه انتقاد زن و شوهر از خطوط قرمز رد شوند. کم کم با آشنایی بیشتر با خصوصیات همدیگر و البته داشتن روحیه انعطاف پذیر می توانند از ناراحت کردن دیگری بپرهیزند. در واقع هر چیزی که دیگری را ناراحت می کنند را می توانند در حد امکان رعایت کنند.

از طرف دیگر انتقاد پذیری هم لازمه ادامه ارتباط است. اگر در اوایل زندگی به علت تفاوت های تربیتی جر و بحث پیش می آید، باید سعه صدر و انعطاف وجود داشته باشد تا بتوانند به تفاهم بیشتر در طول زمان برسند.  وقتی عملکرد یکی از زوجین به دلیلی موجه برای دیگری غیرقابل پذیرفتن است او باید اشتباه خود را قبول کند و به تصحیح خود بپردازد. تغییر آسان و شیرین نیست، اما نتیجه آن حفظ عشق است.

گفتگو بهترین رمز برای تفاهم است ٬ با گلایه و کنایه و توهین هرگز نمیتوانیم بهم نزدیک شویم …

با تشکر 

مجله بانوان 

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات