زنان عواطف و احساسات لطیفی دارند و به همین خاطر عدم توجه و محبت از طرف همسر میتواند باعث ایجاد رفتار های اشتباه مثل قهر و عصبانیت و اعتراض های پی در پی به رفتار همسر شود.اما این رفتار ها نه تنها نتیجه ی مثبتی نخواهد داشت بلکه موجب فراری شدن همسرتان از شما خواهد شد و در این شرایط احتمال خیانت یا ترک زندگی مشترک بسیار بالاست.

چرا شوهرم از من دوری می کند؟

برای اینکه رفتار هایی که که موجب آزار همسرتان و دوری کردن او از شما میشود را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید.

1-تمام مسئولیت ها را بر دوش مردان گذاشتن

بسیاری از خانم ها همه کارهای خانه و مسئولیت مالی را بر دوش شوهرشان می گذارند و زحمات او را فقط بیرون از زندگی می بینند و اگر زندگی و خواسته های خود را تامین نکنند، کنایه های زیادی می گویند و شوهرشان را آزار می دهند. اگر می خواهید زندگی موفق و آرامی داشته باشید، مسئولیت ها را بر اساس علایق و توانایی های خود تقسیم کنید.

2-تغییر دادن همسر

خیلی از خانم ها همسرشان را آنطور که هستند نمی پذیرند و همیشه دوست دارند همسرشان را عوض کنند و شبیه خودشان کنند اما این رفتار باعث فرار شوهر شما می شود. شما و همسرتان از 2 خانواده و 2 فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی توانید از یک دریچه به دنیا نگاه کنید.

3-همه چیز دان بودن

یکی از خصوصیات زنانی که مردان را فراری میدهد این است که فکر می کنند می توانند در مورد هر چیزی صحبت کنند، انگار همه چیز را می دانند. این رفتار باعث ایجاد احساس حقارت در افراد می شود و این احساس حقارت در روابط مردها فرار می کند.

4-بی توجهی به رابطه زناشویی

برخی از خانم ها می گویند مرد فقط عاشق فکر و گفتار همسرش است و نیازی به بدن او ندارد، بنابراین رابطه زناشویی را در زندگی مشترک آخر می گذارند اما رابطه زناشویی پایه های زندگیتان را محکم می کند. بی اعتنایی شما ممکن است  همسرتان را گمراه کند.

5-بی تفاوتی به ظاهر

یکی از مسائل مهم برای بسیاری از مردان، زیبایی، خوش پوشی و تناسب اندام است. مردان جذب زنانی می شوند که مرتب و اراسته هستند و به نظافت خود اهمیت می دهند.

6-رفتارهای مخرب

مردان همیشه دوست دارند سلطه جو و قدرتمند به نظر برسند، بنابراین مردان از زنانی که با نادیده گرفتن آنها، ساکت ماندن و انجام کارهایی مانند بالا انداختن شانه، صحبت کردن با صدای آهسته و اذیت کردن آنها برای پاسخ به سؤالات،اقتدار آنها را زیر سوال میبرند فراری اند.

7-داشتن توقعات بالا

هیچ کس نمی تواند انتظارات یک طرفه را تحمل کند. اگر توقع زیادی از شریک زندگی تان دارید و می خواهید همه خواسته هایتان را از نظر عاطفی و مالی برآورده کند، اما خودتان هیچ کاری نمی کنید، باید بگوییم که روز به روز از شریک زندگی تان دور خواهید شد.

8-استقلال بیش از حد

زنانی که مستقل و قوی هستند و هیچ کمکی از همسرشان دریافت نمی کنند برای مردان چندان جذاب نیستند زیرا مردان دوست دارند تکیه گاه محکمی برای همسران خود باشند و دیده و شنیده شوند. وقتی هیچ یک از تلاش های آنها برای زن جذاب نیست، دلیلی برای ادامه رابطه نمی بینند.

9-نشان ندادن عشق

برخی از خانم ها احساس می کنند که فقط همسرشان باید دلجویی و ابراز محبت کند و محبت خود را فقط با رفتار ابراز می کنند و صمیمیت کلامی ندارند. گاهی اوقات فکر می کنند مردها احساسات زیادی ندارند بنابراین نیازی به ابراز عشق ندارند، اما ابراز محبت و احترام به یک مرد باعث تشویق زندگی او می شود.

10-وابستگی بیش از حد

همانطور که استقلال بیش از حد مردان را از خود دور می کند، زنان بسیار وابسته نیز به شوهران خود می چسبند. آنها دائماً از شریک زندگی خود انتظار دارند که به آنها توجه کامل داشته باشد، آنها را تر و خشک کند و این مرد ها را خسته و فراری میکند.

11-شکایات فراوان

زنانی که با بروز مشکل در زندگی مشترک بلافاصله شروع به شکایت می کنند از جمله زنانی هستند که شوهرانشان از دستشان فراری اند زیرا هر از چند گاهی با شکایت های خود باعث می شوند مردان تحت فشار و عصبانیت شدید قرار گیرند.

12-قهر های مکرر

برخی از زنان هنگام برخورد با مسائل کوچک و بزرگی که بین دو طرف پیش می‌آید قهر میکنند و منتظر رفتاری مناسب برای قهر آن ها از سوی همسرشان هستند اما قهر های مکرر باعث سردی رابطه و فراری دادن طرف مقابل میشود.