اشتباه در رابطه جنسی ممکن است باعث مشکلاتی در رابطه زناشویی شود و زندگی افراد را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. رابطه جنسی باعث حفظ زندگی و شادی زن و مرد در زندگی زناشویی‌شان می‌شود. همچنین انجام برخی اعمال و حرکات می‌تواند این رابطه‌ نزدیک را بدتر یا بهتر کند. به‌همین جهت بسیار مهم است که هر دو نفر نیازهای جنسی خود را بشناسند و روابطی عاشقانه با هم داشته باشند.

اشتباه زنان و مردان در رابطه جنسی

تحقیقات نشان می‌دهد که اشتباهات در رابطه جنسی علاوه بر اینکه لذت و جذابیت رابطه‌شان را کاهش می‌دهد، بر زندگی مشترک آن‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. عدم شناخت جنسی و عدم تفاهم در این رابطه منجر به کاهش رضایت در آن دو شده و زندگی‌شان بعد از مدتی رو به‌سردی می­رود. در ادامه به برخی از این اشتباهات اشاره خواهیم کرد.

اشتباه مردان در رابطه جنسی

اشتباه در رابطه جنسی

بدترین اشتباه در رابطه جنسی و سکس از سوی مردان این است، که فکر کنند عدم لذت جنسی فقط از سوی آنان است. این در حالی‌‌ست که در بسیاری از موارد زنان اشتباه کرده و از بیان خواسته‌ها و نیاز‌های خود امتناع کرده و آن را با شوهرشان در میان نمی‌گذارند.

البته ممکن است برخی از مردان نیز معتقد‌‌ باشند که همه چیز در یک رابطه جنسی، بدن زن است. توجه داشته باشید که همین مسئله باعث می‌شود تا بدترین اشتباه در رابطه رخ دهد.

شما هنرپیشه فیلم پورن نیستید.

یکی از اشتباهات رایج در روابط زناشویی این است که مردی از همسرش توقع داشته باشد تا انتظارات مجازی او را برطرف کند. خیال‌پردازی‌هایی که در هنگام تماشای فیلم‌های پورن برای شما اتفاق می‌افتد در فضای واقعیت جایگاهی ندارد. زیرا این فیلم‌ها واقعی نبوده و زاده تخیل ذهن نویسنده و کارگردان فیلم هستند. همسر شما انسان است و نباید با او مانند یک شئ برخورد کرد.

از همان ابتدا سراغ دخول نروید.

در اول رابطه به‌سراغ دخول نروید. بهتر است در ابتدای رابطه از جملات عاشقانه استفاده کنید تا کمی همسر و خودتان را برای رابطه جنسی آماده کنید. این اشتباه در رابطه می‌تواند یک رابطه سرد و زجرآور را برای شما به‌همراه داشته باشد.

درخواست‌های خود را به‌صورت محترمانه و همراه با جملات تحریک‌آمیز شروع کنید و از همسرتان بخواهید تا با شما همراهی کند.

تحریک کلیتوریس

یکی از اشتباهات رایج در روابط جنسی از سوی مردان این است فکر می‌کنند همسرشان حتما باید با دخول به ارگاسم برسد. باید بدانید که عملکرد کلیتوریس به‌گونه‌ای است که لذت اصلی را به‌ همسرتان خواهد داد. هرگز نباید تحریک این ناحیه را نادیده بگیرید.

توجه به نیاز‌های احساسی زنان

قبل از شروع رابطه بهتر است همسرتان را ببوسید، او را ببویيد و صحبت‌های عاشقانه با او داشته باشید. همسرتان را بغل کنید و با او شوخی‌های جنسی داشته باشید تا برای رابطه دخول آماده شود. پیش‌نوازی نیز در این قسمت از رابطه قرار گرفته و عشق‌بازی با همسر باعث می‌شود تا دیگر بدترین اشتباه در رابطه جنسی و سکس رخ ندهد.

مردان به‌طور معمول بین ۳ تا ۷ دقیقه به انزال می‌رسند و این در حالیست که زنان به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند. به‌همین جهت بهتر است قبل از دخول پیش‌نوازی داشته باشید تا همسرتان به نقطه بالاتری از لذت‌جنسی رسیده باشد.

اشتباه زنان در رابطه جنسی

همانطور که در مقاله اشتباه رابطه جنسی دکتردکتر آمده است، زنان هم مانند مردان در رابطه خطاهایی مرتکب می­شوند که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

اشتباه زنان در رابطه جنسی

پیش قدم نشدن زن در رابطه جنسی

زنان به‌دلیل برخی باورهای فرهنگی، نگرانی‌های زیادی را در رابطه جنسی و رفتار‌های جنسی خود تجربه خواهند کرد. به‌همین جهت ممکن است در برخی موارد هرگز در سکس پیش قدم نشوند. این عامل می‌تواند احساس مردان در همیشه شروع‌کننده بودن آن‌ها در سکس را تقویت کرده و باعث شود تا نسبت به همسر خود دلسرد شوند.

بدترین اشتباه زنان در رابطه جنسی و سکس می‌تواند باور جمله «پیش قدم نشو» در رابطه جنسی باشد. ذهن بسیاری از زنان با این جمله عجین شده و باعث می‌شود تا علاقه خود را به‌ سکس با همسرشان نشان ندهند. این زنان باید توجه داشته باشند که شریک زندگی آنها بابت پیش قدم شدنشان از آنها قدردانی خواهد کرد.

مقایسه همسر

یکی دیگر از اشتباهات رایج در روابط زناشویی مقایسه همسر خود با همسر دیگران خواهد بود. این کار مضر بوده و بسیار به رابطه شما آسیب خواهد زد. به‌همین جهت باید دقت داشته باشید که این عمل نه‌تنها هیچ اثر مثبتی ندارد، بلکه می‌تواند مخرب نیز باشد. توجه کنید که روابط زناشویی هر زن و مردی منحصر به خودشان بوده و نباید بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

درخواست‌های جنسی خود را بگویید.

عنوان کردن درخواست‌های شما در سکس، می‌تواند راه دستیابی به یک رابطه جنسی ایده‌آل باشد. هرکسی باید مسئولیت برخورد جنسی خود را بر عهده داشته باشد. اگر زنی درمورد درخواست‌های جنسی خود با همسرش صحبت نکند، همسرش نمی‌تواند او را به انتهای لذت جنسی برساند. بنابراین بهتر است تمایلاتتان به او اطلاع داده شود.

نگرانی بیش از حد نسبت به ظاهر

نگرانی بیش از حد نسبت به ظاهر خود اشتباه در رابطه بوده و باید سعی کنید همیشه آراستگی‌تان را حفظ کنید، اما در این رابطه حساسیت نشان ندهید. اگر توجه شما بیش از حد باشد، سکس را به یک فعالیت جسمانی تبدیل کرده و لذت جنسی را کاهش خواهد داد.

به چاقی یا آرایش صورت فکر نکنید و سعی کنید تا در برقراری رابطه جنسی بهترین باشید. مردان دوست دارند تا زنانشان در هنگام رابطه جنسی خود را ر‌ها کنند. به‌جای نگرانی نسبت به ظاهر خود اشتیاق‌تان به رابطه را نشان دهید.

تظاهر به ارگاسم و ارضای جنسی

ارگاسم در زنان و مردان متفاوت خواهد بود. برخی از زنان زمان بیشتری را برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند و در این بین به‌علت طولانی شدن رابطه ممکن است زن تظاهر به ارگاسم کرده و برای راحتی همسرش رابطه را تمام کند.

رفتار‌های نمایشی ازجمله این اشتباهات بوده که همراه با کلام و حرکات جسمی است. به خودتان دروغ نگویید و بگذارید یک رابطه عمیق را تجربه کنید.

انتقادات و پیشنهادات جنسی

اولویت‌های جنسی هر فردی متفاوت خواهد بود. بیان پیشنهادات و انتقادات جنسی از همسر هیچ اشکالی نداشته و می‌تواند بسیار مفید باشد. باید با صحبت کردن مشکلاتتان را حل کنید و رضایت خود را نسبت به زندگی زناشویی افزایش دهید. سعی کنید با ذهنی باز انتقادات همسرتان را شنیده و سعی در رفع اشتباهاتتان داشته باشید.

پیش از صحبت کردن با همسرتان درباره مشکلات و زندگی زناشویی‌تان، کمی فکر کنید و جملات مناسبی را برای این کار، به‌کار ببرید. در مورد رضایت‌ها و نارضایتی‌های جنسی و رابطه‌تان از او سؤال کرده و در حین مکالمه متناسب با شرایط بحث، اولویت‌های خود را بیان کنید.

اگر دوست دارید چیزی تغییر کند، حتماً آن را در میان گذاشته و با روشی هوشمندانه سؤال کنید و از او بخواهید تمایلاتش را به شما بگوید. این روش بسیار مفید است چراکه گفتن تمایلات برای هر کسی، آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از شنیدن امیال دیگران خواهد بود.

در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با اشتباهات در رابطه جنسی و سکس آشنا کنیم. اگر فکر می‌کنید که در رابطه‌ جنسی‌تان دچار اشتباه شده‌اید، باید با توجه به این نکات قدم‌های مثبتی را در جهت رفع آنها بردارید.

توجه داشته باشید که یک رابطه زناشویی پویا، نیازمند شناخت همه‌جانبه در تمامی مسائل، به‌خصوص مسائل جنسی است و باید در این رابطه اطلاعات لازم جهت رفع موانع را به‌کار بگیرید.

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات