اگر فکر میکنید زندگی زناشویی باید خالی از بحث و جدل و به قول معروف همیشه گل و بلبل باشه سخت در اشتباهید. بررسی ها نشان داده زوج های موفق همیشه با همدیگه بحث میکنند و البته با بحث به توافق میرسند.

موضوعاتی که زوج های موفق در مورد آنها بحث می کنند

بحث کردن با شریک زندگی تان اصلا خوب نیست.

بعضی وقت ها به خاطر مشکلی می توانید با حرف هایتان همدیگر را آزار دهید. به عنوان مثال شهری که در آن زندگی می کنید یا نحوه برخورد شما با اعضای خانواده و سایر خانواده ها و سوءتفاهم های فراوان باعث ایجاد استرس، اضطراب و نارضایتی در روابط شما می شود و جالب اینکه زوج های موفق هرگز در برخی مسائل به توافق نمی رسند.

شاید شما و شریک زندگیتان همیشه نتوانید در مورد همه چیز به توافق برسید. اگر اختلاف نظر وجود داشت تعجب نکنید. در واقع بهتر است در مورد این اختلافات و سوء تفاهم ها صحبت کنید تا اینکه سعی کنید با شریک زندگی خود بحث کنید.

حسادت

حسادت لذت زندگی را از بین می برد. پس بهتر است در مورد احساسات خود بسیار محترمانه صحبت کنید و بگویید به چه چیزی حسادت می کنید. اما در مورد آن بحث نکنید.

مسائل مالی

صحبت در مورد مسائل مالی و اقتصادی و اختلاف نظر یکی از عوامل جدایی است. شما باید بسیار معقولانه با همسرتان در مورد مدیریت پول و هزینه صحبت کنید. اما هرگز بحث نکنید.

کارهای خانه

شکایت از تقسیم وظایف در منزل محل اختلاف است; بنابراین بهتر است این بحث ها را کنار بگذاریم و سعی کنیم با یکدیگر به توافق و تفاهم برسیم.

مشارکت خانواده ها

اغلب بسیاری از خانواده ها پس از ازدواج در زندگی فرزندان خود دخالت می کنند.به نظرات آنها احترام بگذارید، اما بحث و جدل با خانواده ها عاملی مخرب برای روابط زناشویی شما خواهد بود.