مادر خوب و نکاتی در مورد کودکان

مادر خوب و نکاتی در مورد کودکان بدانید ! تربیت صحیح کودکان توسط والدین به ویژه مادرها نیازمند آگاهی آنها از نکات تربیتی و شناختی کودکان است. از این رو تربیت کودک خودش نیاز به مطالعه و فراگیری اصول و نکات مهمی دارد که شاید در شکل گیری شخصیت کوک بشدت موثر باشد.

رفتارهای والدین در برابر کودکان بعضا خود اشتباه بوده و الگوی رفتاری غلطی در اختیار فرزندان قرار دهد. در این مطلب قصد داریم شرح دهیم که مادر خوب باید چه چیزهایی در مورد کودکان بداند؟
اولین موردی که یک مادر خوب در تربیت فرزندش باید بداند این است که از گذاشتن قوانین سختگیرانه برای کودک اکیدا باید خودداری شود. خردسالی زمانی است که کودک شما سعی می کند عدم وابستگی و استقلال را در وجودش پرورش دهد.

بنابراین وضع قوانین سخت گیرانه تنها منجر به کشمکش و مبارزه برای قدرت خواهد شد. باید فرصت انتخاب برای کودک قائل شد تا رشد وی بصورت همه جانبه شکل بگیرد.
همواره وقتی کودک کار اشتباهی می کند به شدت در معرض دید و واکنش والدین قرار میگیرد. مادر خوب باید بداند که وقتی کودک رفتار مناسب و پسندیده ای انجام می دهد، باید مورد تشویق قرار گیرد .

مادر خوب و نکاتی در مورد کودکان

این تشویق می تواند کلامی و حتی همراه با بوسیدن و در آغوش گرفتن باشد. در موارد مختلفی مانند مسواک زدن، جمع کردن اسباب بازی ها در داخل اتاق و امثال این موارد باید سعی شود کودک مورد تشویق قرار گیرد.
مورد دیگر که باید مادران خوب و مسئولیت پذیر در مورد کودکان در نظر داشته باشند، خورد و خوراک کودک است. اولا کودکان از انسان های بالغ آسیب پذیر تر هستند و نیاز به استفاده از مواد غذایی سالم در آنها بسیار جدی تر است.

اما باید در مورد اضافه وزن کودک هم مادران به هوش باشند. رژیم های غذایی سخت برا کودکان قابل تحمل نیست و بعضا نتیجه بخش نیز نخواهد بود. بلکه باید تنوع در وعده هی غذایی کودک حفظ شده و از رژیم های غذایی که مواد مورد نیاز کودک را تامین کند و توسط پزشک متخصص تجویز می شود استفاده نمایند.

با تشکر 

مجله بانوان

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات