نکات و ترفندهای بسیار ساده برای تناسب اندام در دوران بارداری

حفظ تناسب اندام در دوران بارداری کار بسیار دشواری است چون که در این دوران کمتر میتوان تحرک داشت مخصوصا در ماه های آخر بارداری که هم اشتها زیاد میشود و هم توانایی حرکت زیاد از بین میرود و افراد دچار اضافه وزن میشوند و بعد از زایمان نیز بازگشت به اندام ایده آل سخت میشود.اما نکاتی برای شما ارائه میدهیم که با استفاده از آن میتوانید در دوران حاملگی با رعایت این نکات به حفظ تناسب اندام خود کمک کنید.

برای چرخش به پهلوها ابتدا بشینید

وقتی ماه های بارداری زیاد می شود و شکم شما بزرگ می شود. بدن متکی به عضلات شکم خواهد بود یعنی فشار روی شکم بیشتر می شود و باید طوری عمل کنید که شکم شما آسیب نبیند وگرنه باعث ناراحتی و سختی می شود .برای اینکه کاهش وزن بعد از زایمان سخت تر نشود، باید برای هر بار پهلو شدن در خواب بنشینید و بعد پهلو به پهلو و جابه جا بشید. این روش به نوعی به شما کمک می‌کند تا در تناسب اندام بمانید و از عضلات شکم خود مراقبت کنید و کاهش وزن بعد از زایمان و بارداری را آسان‌تر کنید.

یک بطری اب همیشه دم دستتان باشد

نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی شما ضروری است و می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. بسیار مهم است که در دوران بارداری دچار کم آبی نشوید. زیرا آب به تشکیل جفت کمک می کند. اگر در نوشیدن آب کافی مشکل دارید، بطری ای را که از تماشای آن لذت می برید تهیه کنید و هر جا که می روید آن را با خود ببرید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

کنترل همه غذاها در دوران بارداری ممکن است دشوار باشد. با این حال، باید مراقب باشید که از کالری مصرفی معمولی تجاوز نکنید. به همین دلیل باید به جای دو نفر در دوران بارداری خود و افکار غذایی خود را کنترل کنید. در سه ماهه دوم بارداری، شما مجاز به مصرف 300 کالری بیشتر از روزهای معمول هستید.

ناهار باید سنگین ترین وعده غذایی باشد

بهترین کار این است که بزرگترین وعده غذایی خود را در ناهار میل کنید. خوردن یک ناهار سالم و مغذی و یک شام سبک به شما کمک می کند تا به راحتی افزایش وزن خود را مدیریت کنید.

کمی ورزش سبک انجام دهید

بارداری به این معنا نیست که هر ثانیه روی مبل دراز بکشید و استراحت کنید، بلکه باید به طور منظم ورزش کنید و وزن خود را کنترل کنید. ورزش به بهبود خلق و خوی شما کمک کرده است. اگرچه برخی از فعالیت ها مانند بسکتبال یا ایروبیک در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما می توانید از پیاده روی و سایر ورزش های سبک لذت ببرید.

از نوشیدنی های قند دار و شیرین خودداری کنید

نوشیدنی های شیرین دارای مواد مغذی کم، کالری بالایی هستند و اگر بیش از حد بنوشید، می توانید وزن اضافه کنید. بنابراین مصرف نوشیدنی های شیرین و پرقند که هرگز برای این دوران مناسب نیستند را کاملا کنار بگذارید.