ورزش های مناسب دوران بارداری

ورزش های مناسب دوران بارداری کدام است؟ ورزش برای سلامتی انسان ها لازم است. این جمله کلی را همگی شنیده ایم و به صورت کلی ارزش ورزش در سلامت انسان ها را می دانیم.

اما آیا هر ورزشی برای هر فردی در هر شرایطی لازم است؟ آیا برخی ورزش ها در برخی شرایط نمی توانند مضر و خطرناک باشند؟ واضح است که هر ورزشی را هر کسی در هر شرایطی نباید انجام دهد. یکی از این شرایط ویژه که باید در انتخاب حرکات ورزشی در آن دقت شود، دوران بارداری است.

هر ورزشی قطعا مناسب دوران بارداری نیست و بسیاری از ورزشها می توانند برای مادر و بچه خطرات زیادی ایجاد نمایند. از این رو در ادامه این مطلب با چند مثال به ورزش های مناسب دوران بارداری می پردازیم.
پیاده روی به طور عمومی به عنوان بهترین فعالیت بدنی برای سلامت انسان به شمار می رود. اما به طور ویژه برای بانوان باردار نیز بسیار عالیست. پیاده روی نیاز به صرف هزینه و کسب آمادگی خاصی ندارد.

ورزش های مناسب دوران بارداری

در طول مدت بارداری می تواند بهترین ورزش برای بانوان باردار به حساب رود و در پایان بارداری و پس از شروع علائم زایمانی می تواند به روند زایمان کمک کند.
دومین مورد شنا و فعالیت های ورزشی درون آب است.

شنا کردن و ورزش های ایروبیک درون آب برای رفع علائم و درد هایی که بانوان در دوران بارداری تجربه می کنند بسیار مفید هستند. با ورود به آب از فشاری که بر کمر، پاها ، عصب سیاتیک ، عضلات و مفاصل بانوان باردار وارد شده، کاسته می شود. همچنین ورزش های آبی می توانند در بهبود حالت تهوع نیز مفید واقع شوند.

حرکات ورزشی و استقامتی نیز می تواند برای بانوان در دوران بارداری مفید باشد. حرکات کششی و استقامتی مخصوص دوران بارداری، توانایی عضلات شما را برای حمل وزن اضافی خود و جنین بالا می برند و از آسیب های احتمالی عضلات و درد مفاصل شما می کنند.

با تشکر 

مادرانه – مجله بانوان 

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات