نکات مهم تغذیه در ماه رمضان

نکات مهم تغذیه در ماه رمضان ! تغذیه در تمام سال یکی از دغدغه های زندگی افراد مختلف می باشد. برخی  دنبال رژیم غذایی برای افزایش وزن هستند. بسیاری دیگر دنبال روشی برای کاهش وزن بوده و دنبال غذاهای چربی سوز هستند.

برخی افراد بر اساس شرایط ویژه مانند بارداری باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند. اما در یک ماه از سال شرایط غذا خوردن برای مسلمانان طوری تعیین شده که با رعایت مواردی می توان از این شرایط برای بهبود سلامت بدن به ویژه دستگاه گوارش بهترین بهره را برد.

اما همان طور که عرض شد حتما باید نکات مهم تغذیه در ماه رمضان به خوبی رعایت شود تا این ماه مهمانی خدا، در سلامت بدن نیز نقشی به شدت مثبت ایفا کند.

اولین موردی که در مورد تغذیه در ماه رمضان باید اشاره کرد این است که مواد غذایی و غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات، ‌گوشت و مرغ و ماهی، نان و غلات و گروه لبنیات باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد.

نکات مهم تغذیه در ماه رمضان

مورد دیگری که به دستگاه گوارش کمک می کند این است که برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید همچنین ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

فراموش نشود که از خوردن غذاهای سرخ شده و شیرینی فراوان پرهیز شود تا از سوء هاضمه و سوزش سر دل جلوگیری شود. مبتلایان به زخم معده و اثنی عشر و ناراحتی روده بهتر است از غذاهايي استفاده کنند که هضم شان آسان و ساده است و باعث نفخ دستگاه گوارش نمی گردد از جمله این غذاها می توان به غذاهای کبابی ،انواع سوپ کم چرب، آب میوه ها، نان، پنیر و ماست به مقدار کم اشاره کرد.

زیاده روی در وعد های افطار و سحری میتواند به دستگاه گوارش انسان آسیب وارد کند. یادمان باشد بهترین زمان برای تغذبه زمان افطار تا سحری است. نباید در زمان نزدیک شدن به اذان صبح یکباره به دستگاه گوارش فشار وارد کنید.

 

با تشکر 

تغذیه بانوان – مجله ی اینترنتی بانوان 

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات