اگر به عکاسی از نوزاد خود علاقه دارید اما خوب از آب در نمیاد یا ایده ی خوبی ندارید نکاتی که به شما خواهیم گفت کمک میکند مانند یک عکاس حرفه ای در خانه عمل کنید و عکس های زیبا و در عین حال معنادار از فرزند شیرین خود بگیرید.

چگونه از کودک در خانه با نکات عالی عکاسی کنیم

نیازی نیست برای ثبت لحظات جذاب و شیرین کودکمان به آتلیه های عکاسی گران قیمت بروید. در عوض می توانید از بهترین ایده ها و خلاقیت ها برای داشتن عکس های خاطره انگیز استفاده کنید.

به نورپردازی توجه کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید زاویه تابش نور اتاق کودک و مکانی است که در آن عکس می گیرید. در واقع یک مکان عکاسی با نور طبیعی زیاد انتخاب کنید.

به روحیه کودک توجه کنید

عکاسی از کودک کار ساده ای نیست. معمولاً بهتر است لحظاتی را انتخاب کنید که او در شادترین حالت خود است، خسته و خواب آلود نیست و راحت با شما همکاری می کند.

از پس زمینه جذاب استفاده کنید

پس زمینه جذاب با رنگ های خنثی که خیلی تیز و شدید نیستند. می تواند به کودک حس آرامش بدهد و از حواس پرتی جلوگیری کند و او را آرام کند و در هنگام عکاسی همکاری خوبی داشته باشد.

آماده سازی کودک قبل از عکس

ابتدا کودک را آماده کنید سپس به محیط عکس بیاورید تا وقت شما تلف نشود. سعی کنید تمام مواد لازم را از قبل آماده کنید تا کودکتان زیاد گیج نشود و کار عکسبرداری را سریع انجام دهید.

تنظیمات دوربین

اگر می دانید کودک کجا خواهد بود، ابتدا دوربین را روی حالت پرتره قرار دهید تا بتوانید عکس های جذاب تری بگیرید و پوست و موهای کودک شما در عکس ها جذاب تر به نظر برسد.

مراقبت و قرار دادن کودک

کودک را در محل مناسب صحنه عکس قرار دهید تا از امنیت مکان احساس راحتی کنید. هنگام عکس گرفتن بهتر است آن را روی زمین بگذارید تا احتمال افتادن وجود نداشته باشد.

عکس از بالا

برای عکاسی از کودک خود می توانید زاویه بالایی را امتحان کنید که اغلب شرایط راحت تری را برای او در هنگام عکاسی ایجاد می کند.

استفاده از اسباب بازی یا موسیقی

حتما اسباب‌بازی‌های جذاب به همراه داشته باشید یا آهنگ‌های مورد علاقه کودک را برای کودکتان پخش کنید تا در هنگام عکاسی با شما همکاری بیشتری داشته باشد.

عدم استفاده از پایه عکس

بسیار مهم است که از پایه دوربین استفاده نکنید و دوربین را در دست خود بگیرید زیرا احتمالاً از زوایای مختلف از کودک خود عکس می گیرید.

صبر بالا برای موقعیت ایده آل

وقتی می خواهید از کودک خود عکس بگیرید، لازم نیست در موقعیت ایده آل باشید. برای پیدا کردن یک عکس تصادفی جالب باید به گرفتن عکس ادامه دهید.

کمک گرفتن از شخص دیگر

باید فردی باشد که هنگام عکس گرفتن به شما کمک کند و توجه کودکتان را جلب کند تا بتوانید لحظاتی مانند خنده او را ثبت کنید.

ایده های جالب عکاسی برای بچه ها:

هنگام خمیازه کشیدن

بهتر است عکسی از خمیازه کودک خود داشته باشید. البته برای گرفتن عکس مناسب در چنین لحظه ای باید همیشه هوشیار بود.

 خانواده

عکس خانوادگی با کودکان عکس بسیار جذابی خواهد بود زیرا همه اعضای خانواده در آن حضور دارند و برای همیشه ماندگار خواهند بود.

تم خوب

در نظر گرفتن زمینه و تم مناسب برای عکس کودک بسیار مهم است. به عنوان مثال، نمی توانید صحنه ای از یک فیلم معروف را به عنوان موضوع عکاسی کودک خود انتخاب کنید.

عکس پا

هیچ چیز جذاب تر از عکس گرفتن از پای نوزادتان نیست که قطعا بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.