سه رژیم غذایی که برای زنان مفید نیست

از آنجایی که زن و مرد از نظر بیولوژیکی با هم متفاوتند طبیعی است که از نظر تغذیه هم باید باهم تفاوت داشته باشند.به همین خاطر برخی از رژیم های غذایی هستن که برای مردان عالی و تاثیر فوق العاده ای دارند اما برای زنان نه تنها تاثیری ندارند بلکه ممکن است عوارضی هم داشته باشد که در ادامه به این رژیم های غذایی پرداخته ایم.

به طور متوسط، مردان حدود 3 درصد از کل چربی بدن خود را به عنوان چربی ضروری ذخیره می کنند، در حالی که این میزان در زنان 12 درصد است. به دلیل این نوع رژیم، درصد چربی در توده بدن آنها متفاوت است، بنابراین باید با یکدیگر متفاوت باشند.

رژیم کتوژنیک

کتوژنیک؛ این یک رژیم غذایی است که کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کند و چربی بالایی دارد.

محدود کردن کربوهیدرات ها و افزایش چربی باعث می شود چربی جایگزین کربوهیدرات ها شود و برای خانم ها خوب نیست و باعث اختلال در شیردهی و بارداری می شود زیرا در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات زیر 50 گرم در روز است که به بدن خانم ها شوک وارد می کند. وضعیت روانی و متابولیسم بدن آنها را مختل می کند و باعث عدم تعادل هورمونی و تغییرات متابولیک می شود.
رژیم کتو معمولاً فقط برای مدت کوتاهی موثر است و پس از مدتی عوارضی مانند سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست ایجاد می کند. زمانی که این رژیم برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است فرد به خصوص اگر زن باشد، عضله خود را از دست داده و به جای اینکه سودی داشته باشد، به بدن آسیب برساند.

رژیم روزه داری

روزه رژیمی است که در آن شما غذا خوردن خود را به زمان خاصی محدود می کنید تا بدن خود را پاکسازی کنید، اما برخی از رژیم ها بیش از حد پیش می روند. البته زنان بسیار چاق می توانند تا حد زیادی از این وضعیت راضی باشند، اما برخی ممکن است روزهایی را تجربه کنند که از شکایت هایی مانند تغییر خلق و خو، گرسنگی شدید، خستگی، کاهش انرژی، افکار منفی، وسواس به غذا، پرخوری رنج میبرند.

رژیمGM

هدف این رژیم کمک به تمرکز افراد بر روی یک گروه غذایی خاص در طول هفته است. این در واقع یک رژیم هفت روزه است که هر روز بر روی هر یک از گروه های غذایی خاص تمرکز دارد، اما مشکل اینجاست که مواد غذایی به اندازه کافی به بدن نمی رسد و زنان نمی توانند برخی از گروه های غذایی خاص را بخورند. مانند چربی و پروتئین سالم و در نتیجه از کمبود ویتامین و مواد معدنی رنج می برند و در کوتاه مدت وزن کم می کنید اما در دراز مدت همه چیز مثل قبل می شود و اثر خود را از دست می دهد.
تشنگی، سردرد، خستگی، ضعف عضلانی، عدم توانایی در تمرکز، عدم تعادل عمومی بدن به دلیل کمبود ویتامین و مواد معدنی از جمله عوارض این رژیم است.