خیلی از دختر خانوما به دنبال هسر پولدار هستند و یکی از ملاک های انتخاب همسر، داشتن وضع مالی خوب است.ولی بهتر از همسر پولدار داشتن ، ازدواج با کسی است که باعث شود شما به ثروت و پولدار بودن دست یابید.

آیا با یک مرد ثروتمند ازدواج می کنید یا با کسی که بتواند شما را ثروتمند کند؟

وقتی در مورد ازدواج ایده آل صحبت می کنید، احتمالاً ناخودآگاه نیازهای قابل پیش بینی را تصور می کنید که دوست دارید در شریک زندگی خود مشاهده کنید. به عنوان مثال، داشتن علایق مشترک، داشتن همان میزان جاه طلبی و جذابیت فیزیکی و تعدادی ویژگی دیگر ممکن است جزو اولویت های شما باشد. اما آیا می دانستید که از نظر علمی ثابت شده است که ازدواج با فردی با ویژگی های شخصیتی بسیار خاص می تواند به افزایش درآمد شما کمک کند؟

طبق تحقیقات بین المللی در دانشگاه واشنگتن ازدواج با یک فرد وظیفه شناس شانس ارتقاء شغلی را در مقایسه با یک فرد بی دقت و تنبل 50 درصد افزایش می دهد.

ویژگی همسری که بتواند ثروتمند باشد

نتایج مطالعات سال 2014 نشان می دهد که ویژگی های رفتاری دیگری نیز در ذهن شما وجود دارد که ممکن است در بهبود وضعیت مالی شما پس از ازدواج موثر باشد. اما از میان همه ،اینها نفوذ بیشتری دارد:

استقبال از تجربیات جدید
وجدان و وظیفه شناسی
برون گرایی
سازگاری

کدام ویژگی برتر از ثروتمند بودن است؟

در بررسی ۴۵۰۰ فرد متاهل، تیم تحقیقاتی دریافتند که تنها یکی از این ویژگی های رفتاری که به آن اشاره کردیم، تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت مالی همسر دارد و می تواند منجر به ارتقای شغلی، افزایش درآمد و افزایش رضایت شغلی شود.

وظیفه شناسی از ویژگی های رفتاری است که باعث می شود فرد مایل باشد کار خود را به درستی انجام دهد و وظیفه خود را جدی بگیرد. افراد دارای این ویژگی منظم، مسئولیت پذیر و برنامه ریزی شده هستند. در واقع رفتار این افراد به شرح زیر است:

آنها بر برنامه ریزی و انجام کارها تاکید دارند و در نتیجه، طرف مقابل ناخودآگاه زمان بیشتری را صرف کار و وظایف خود می کند. این افراد عموماً از ازدواج و زندگی زناشویی خود رضایت بیشتری دارند. بنابراین سطح تعارض کمتری وجود دارد که به هر دو امکان می دهد بیشتر روی کار خود تمرکز کنند.

از سوی دیگر، این ویژگی رفتاری با توانمندسازی این افراد برای عملکرد بهتر در کارهای خانه و افزایش رضایت عمومی از زندگی، در افزایش انگیزه افراد برای بهبود کار موثر خواهد بود.