درسته که هیچ کس نمیخواد سلامتیشو از دست بده و دچار بیماری بشه اما بی توجهی به علائم بدن و عدم چکاپ و آزمایش بموقع بخاطر ترس از بیماری های سختی مثل سرطان ممکن است پیامد های بدی را بهمراه داشته باشد.

علائم و نشانه هایی وجود دارد که احتمالا به وجود مشکل و خطری در بدن  اشاره میکند بخصوص در مورد بانوان که اگر آنها را رعایت کنید به سلامتی خود کمک میکنید و از خطرات احتمالی بیشتر جلوگیری میکنید.

علائم نگران کننده برای سلامت زنان

خونریزی غیر طبیعی واژینال

خونریزی های بسیار شدید و غیر طبیعی از جمله خونریزی پس از قاعدگی، خونریزی بین قاعدگی و خونریزی شدید در دوران قاعدگی باید به پزشک گزارش شودتا در آینده مشکل جدی نداشته باشید.

تغییر در عادات روده

بسیاری از زنان تغییرات روده خود را به عنوان نشانه سرطان نادیده می گیرند. هر گونه تغییر در عادات روده مانند اسهال، یبوست، نفخ یا حتی ناتوانی در تخلیه کامل روده می تواند نشانه ای از مسائل مختلفی از جمله سرطان روده بزرگ باشد، که زنان می توانند آن را با تغییرات در چرخه قاعدگی اشتباه بگیرند. در صورت تداوم، باید با پزشک مشورت کنید.

برآمدگی و توده ای در گردن

بر اساس مطالعات سرطان تیروئید سریعتر از سایر سرطان ها در حال افزایش است که در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.

سرطان تیروئید خود را به شکل تورم در غده تیروئید نشان می دهد. غده تیروئید غده ای پروانه ای شکل است که در جلوی گردن قرار دارد. چنین توده هایی بسیار شایع هستند و بیش از 90٪ آنها خوش خیم هستند. اما هر رشد جدیدی در این زمینه نیاز به بررسی دارد.

نفخ

علائم سرطان تخمدان گاهی مبهم است و اکثر مردم آن را جدی نمی گیرند. تورم، درد یا فشار در این ناحیه که بیش از دو هفته طول بکشد، یک علامت هشدار دهنده خواهد بود که باید مراقب آن بود.

کاهش وزن بدون دلیل

کاهش وزن بدون تلاش می تواند نشانه سرطان، به ویژه سرطان خون، غدد لنفاوی، کبد، روده و پانکراس باشد. اگر قبل از شروع یک رژیم غذایی و ورزش جدید متوجه کاهش وزن شدید، حتما علت آن را پیگیری کنید.