نکاتی برای تناسب اندام پس از زایمان

نکاتی برای تناسب اندام پس از زایمان ! یکی از آرزوهای بانوان مادر شدن است. حس مادری چیزی است که واقعا قابل وصف نبوده و مقام مادری نیز مقامی ارزشمند و الهی می باشد که اکثر خانم ها می خواهند به این حس زیبا دست یابند.

اما همین پدیده زیبای الهی نیز سختی های فراوانی برای آنها دارد. همین است که نام مادر را با از خود گذشتگی پیوند می دهد. یکی از ایثار های مادران همین از دست رفتن تناسب اندام آنها در طول فرآیند بارداری و زایمان می باشد. البته با رعایت مواردی می تواند به بانوان کمک کند که تناسب اندام خود را پس از زایمان باز یابند. البته برای افراد مختلف شاید موارد خاصی نیز لازم باشد که باید توسط پزشک متخصص تجویز شود.

مورد اول در مورد عضلات زیر لگن می باشد. زایمان و حمل کردن یک کودک در شکم ، منجر به ضعیف شدن عضلات زیر لگن می شود و این موضوع بی اختیار موجب ایجاد استرس و ناراحتی در خانم ها می شود.

نکاتی برای تناسب اندام پس از زایمان

این اتفاق به ظاهر کوچک، اجتناب ناپذیر است. برای بهبود کامل عوارض جانبی، به حدود ۴۰ هفته زمان نیاز است. بنابراین این اتفاق به سرعت رخ نمی دهد ولی بازگشت بدن به وضعیت قبلی طی شش هفته نیز امکان پذیر است. نکته مهم این است که برای به دست آوردن دوباره ی تناسب اندام خود به تدریج تلاش کنید.

عضلات ضعیف شده  زیر لگن را با ورزش تقویت کنید. بدین منظور عضلات را به داخل جمع کنید و به سمت بالا بکشید و به مدت ۴ الی ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس عضلات را شل کنید و کمی استراحت کنید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید و ۴ الی ۶ بار در روز این تمرین را انجام دهید.

در مورد عضلات شکم بانوان نیز باید حرکات ویژه ای در نظر گرفته شود. پس از زایمان، برای ترمیم عضلات شکم، روی زمین دراز کشیده و یا به دیوار تکیه دهید و پاهایتان را باز و اندکی خم کنید. ستون فقرات را به سطحی که به آن تکیه داده اید به آرامی فشار دهید و به آرامی شکمتان را به داخل بکشید. این حالت را چند ثانیه حفظ کنید و سپس شکمتان را رها کنید.

 

با تشکر 

تناسب اندام – مجله بانوان 

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات