اگر کمی اهل هنر و خلاقیت باشید میتوانید با لباس های کهنه و بی استفاده ای که توی هر خونه ای پیدا میشود چیز های جدید و به درد بخور بسازید.ما ایده های جذابی را به شما پیشنهاد داده ایم که امیدواریم به دردتان بخورد.

ایده استفاده از لباس های کهنه و استفاده نشده در خانه:

رنگ کردن لباس ها

شاید لباس ها به دلیل لکه یا تغییر رنگ کهنه به نظر برسند. شما می توانید لباس های خود را که معمولا مشکی هستند رنگ کنید و بسیاری از خشکشویی ها این کار را انجام می دهند.

وصله دوزی کردن

برای تکه دوزی نیازی به استفاده از چرخ خیاطی خیلی حرفه ای ندارید. فقط یک نخ و یک سوزن بردارید و تکه های لباس را به هم بچسبانید و از آنها به عنوان وصله استفاده کنید.

گلدوزی کردن

می توانید از تمام لباس های قدیمی، تی شرت و شلوار جین خود برای گلدوزی استفاده کنید. برای این کار فقط به یک نخ و یک سوزن نیاز دارید و باید کمی یاد بگیرید تا این مهارت را بیاموزید و تمام لباس های خود را زیبا و پوشیدنی کنید.

برش دهید

کافی است لباس های کهنه را با قیچی ببرید. شما حتی می توانید این کار را برای شلوار جین انجام دهید. مثلا از تی شرت قدیمی خود یک دامن بسازید که در این صورت به پارچه زیادی نیاز دارید یا می توانید چند تی شرت را به دامن تبدیل کنید.

ملحفه درست کنید

از این پارچه ها می توانید برای دوخت ملحفه یا روکش پتو استفاده کنید. مثلا اگر 15 تی شرت قدیمی دارید می توانید آن ها را به هم بدوزید و یک روتختی 40 تکه بدوزید و نوآور باشید.

سرهم بندی کنید

کافیست تعداد زیادی لباس را بریده و کنار هم بچینید. همچنین می توانید از آنها به عنوان کیسه استفاده کنید یا آنها را به بقچه تبدیل کنید.

آن را به عنوان یک ابزار بازی کنار بگذارید

می توانید تعدادی از این پارچه ها را برش بزنید و برای بازی با بچه ها کنار بگذارید. می توانید آنها را به شکل توپ مچاله کنید، روبان مو درست کنید یا چندین پارچه را به هم ببندید و بازی های مختلفی انجام دهید.

برای تمیز کردن استفاده کنید

اگر لباس کهنه دارید؛ می توانید آنها را بشویید. بعداً آن را برش دهید و از آن به عنوان قاب دستمال یا دستمال برای تمیز کردن خانه استفاده کنید.

استفاده برای بسته بندی هدیه

به جای خرید کاغذ کادو، می توانید از این پارچه ها برای هدیه خریدهای خود استفاده کنید. برای استفاده. می توانید لبه ها را به شکل شکلاتی ببندید و هدیه ای جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید.