چگونه رنگ پوست خود را روشن تر کنیم؟

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر کنیم؟ برخی افراد به ویژه بانوان تمایل به داشت پوست روشن تر دارند. از این رو دغدغه آن ها این است که بدانند با چه روش هایی می توان پوست روشن تری داشت؟

بسیاری افراد برای این کار از کرم ها و لوسیون های متعدد موجود در بازار استفاده می کنند. اما این ها قطعا دارای مواد شیمیایی است. بسیار خوب است بدانیم با روش های طبیعی و مواد طبیعی و در دسترس چگونه رنگ پوست خود را روش تر کنیم؟!

اول از همه باید چند دلیل محتمل برای تیرگی پوست را ذکر کنیم. پوست انسان ممکن است به علت تماس بیش از حد با خورشید، آلودگی محیط زیست، یک وضعیت پزشکی، پوست خشک، استرس، انتخاب شیوه زندگی نادرست ، و استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی دچار تیرگی و گرفتگی شود.

اولین ترکیب طبیعی که برای روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد ماسک آب پرتقال و زردچوبه است. آب پرتقال حاوی مقادیر بالایی ویتامین سی است که با دارا بودن اسید سیتریک برای سفید کردن پوست بدن و صورت مفید  بوده و بهترین راه برای سفید شدن صورت سبزه با روشهای طبیعی محسوب می شود.

بدین منظور برای روشن نمودن پوست صورت دو قاشق غذا خوری آب پرتقال را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کرده و این ترکیب را به پوست بمالید. میتوان آخر شب این ترکیب یا ماسک طبیعی را به پوست مالید و فردا صبح آن را از روی پوست شست.

 

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر کنیم؟

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر کنیم؟ malakbanoo.ir

اگرچه پس از استفاده از این ترکیب به دلیل وجود زردچوبه ممکن است پوستتان کمی زرد رنگ شود اما نگران نباشید پس از چند بار شست و شو این حالت از بین می رود.

طبق معمول عسل در این مورد نیز برای پوست خاصیت دارد و ماسک عسل برای سفید کردن پوست به کار می رود. بدین ترتیب که در یک کاسه کوچک،  یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق غذا خوری شیر خشک، و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را با هم مخلوط کرده و سپس این  ترکیب را به پوست خود بمالید و  10 الی 15 دقیقه صبر کنید سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.

آخرین موردی که در این مطلب ذکر می شود ماسک شیر برای سفید کردن پوست است. برای این منظور دو قاشق غذا خوری آرد نخود، یک چهارم قاشق غذا خوری  پودر زردچوبه و دو قاشق غذا خوری شیر را به خوبی باهم مخلوط کنید و سپس به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوستتان بگذارید و پس از این مدت پوستتان را با آب ولرم بشویید.

این ماسک یکی از بهترین ماسک های لایه بردار برای سفید کردن پوست های سبزه است که در هند طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نموده است .

 

با تشکر 

آرایش و زیبایی – مجله بانوان 

درباره نویسنده

ملک بانو

علاقمند به مباحث روز دنیا و ایران هستم و میخواهم در سایت ملک بانو بهترین ها را خیلی سریع منتشر کنم تا مطالعه کنید.

مشاهده تمام مقالات